Thursday, March 6, 2008

Genting Highland

Genting Highland yang terletak pada ketinggian lebih kurang 2000 meter dari paras laut merupakan salah satu tempat peranginan tanah tinggi yang terkenal dikalangan penduduk tempatan mahupun pelancong asing. Kesejukan air gunung dan kehijauan pemandangannya menjadikan Genting sebagai salah satu tempat yang sesuai bagi para pengunjung yang ingin lari dari kesibukan di kota.

Terdapat pelbagai aktiviti menarik yang boleh dilakukan oleh para pengunjung di Genting Highland. Antaranya para pengunjung boleh menikmati makanan yang enak dan lazat di Genting Theatre Restaurant disamping dapat menyaksikan persembahan hebat daripada bintang antarabangsa. Selepas menikmati hidangan tersebut, anda boleh bersuka ria di Taman Tema Genting yang menyediakan pelbagai jenis permainan yang mengasyikkan serta mencabar seperti Space Shot, Superman, Cork Screw, dan banyak lagi.

Bagi para pengunjung yang ingin menginap di Genting Highland, Awana Golf & Country Resort menawarkan kemudahan bilik hotel kelas pertama. Disamping itu, resort ini juga menyediakan lapangan golf 18 lubang bagi mereka yang meminati sukan ini. Selain itu, bagi mereka yang meminati sukan menunggang kuda pula ada disediakan 'horse riding' dan juga 'jungle trekking di ladang Awana.

Perjalanan ke Genting Highland hanya mengambil masa satu jam dari Kuala Lumpur. Sekiranya anda ingin menyaksikan pemandangan yang lebih menarik, anda boleh menaiki kereta kabel di perbandaran Goh Tong Jaya yang terletak 950 meter dari paras laut untuk sampai ke puncak.

No comments: